wtorek, 28 lutego 2017

3. "W plątaninie uczuć" Gabriela Gargaś.



Gdy sięgnęłam po książkę Gabrieli Gargaś „W plątaninie uczuć”, jeszcze nie przeczuwałam, ile emocji i wzruszeń będzie mnie czekało przy jej czytaniu.

To nie jest książka, którą da się przeczytać i odłożyć na półkę, a potem sięgnąć, jakby nigdy nic po następną. To książka, przy której i śmiałam się, i płakałam, i wkurzałam, i smuciłam.
Mnóstwo w niej życiowych prawd, przepięknych cytatów, słów, które zapadają głęboko w serce i pozostają w głowie. 

Po raz pierwszy, w historii mojej długoletniej już miłości do słowa pisanego,  zapisywałam strony,     z których chciałam zapamiętać cytaty i myśli – by do nich powracać. To słowa, które niby wszyscy znamy, ale zapominamy w codziennym życiu. Autorka przepięknie pisze, że: „ Zawsze zazdrościmy innym. Uważamy, że mają lepiej, z chęcią zamienilibyśmy się z nimi na życia. Zaprzedali duszę diabłu, by znaleźć się w skórze innego człowieka. A u tego drugiego człowieka też nie panuje wieczna sielanka. Ma on swoje mniejsze i większe zmartwienia.
Ukrywa swoje problemy pod płaszczykiem uśmiechu, spogląda na kogoś innego i myśli: „Jak fajnie byłoby być na jego miejscu”. 
Czy to nie prawda? Zazdrościmy innym, myślimy sobie, że mają lepiej od nas, że ich życie jest cudowne, lepsze, bogatsze… Nie zdajemy sobie jednak sprawy, że w rzeczywistości ta osoba wcale nie musi być szczęśliwa, że także może patrzeć na kogoś innego i myśleć:
On to ma lepiej…

„W plątaninie uczuć” to opowieść o trzech przyjaciółkach, takich na dobre i złe, takich które są dla siebie wsparciem i ostoją, takich które mogą zawsze na siebie nawzajem liczyć.
Poznajemy Dorotę, mężatkę i matkę dwójki dzieci, która nie może pogodzić się z tym, że mąż nie patrzy na nią, jak kiedyś. Nie może zrozumieć, że jej związek ewoluował, a ich relacja zmieniła się     i nie potrafią już ze sobą normalnie rozmawiać.  Czy się porozumieją, czy się pogodzą, czy odnajdą dawne porozumienie?

Druga bohaterka Kalina, od kilku lat jest w stałym związku, ale zaczyna marzyć o ślubie i dzieciach. Pewnego dnia los stawia na jej drodze miłość z jej szkolnych lat, Krzysztofa. Co się wydarzy? 
Czy dawna miłość odżyje?

Trzecią bohaterką jest Hania. To piękna kobieta, za którą szaleją mężczyźni, ale która nie ma do nich szczęścia. Jest dla nich przygodą na jedną noc, a ona sama boi się zaangażowania. 
W końcu poznaje, jak sądzi mężczyznę jej życia. Czy uczucie rozkwitnie? Czy Hania wreszcie zaufa?

„W plątaninie uczuć” jest opowieścią o miłości, o tych pięknych jej aspektach, a także o tych smutnych. Jest historią, która mogłaby być historią niejednej/niejednego z nas. 
Jest opowieścią o tym, jak często plączemy się w naszych odczuciach, myślach, miłościach, relacjach. Jest opowieścią o mnie, a także i o Tobie, być może też o Twojej przyjaciółce,   
czy przyjacielu. 

To historia, którą pewnie w jakiejś części pisana była lub będzie każdej/każdemu z nas. 
To historia o życiu i z całego serca ją polecam.


 Wydawca: Filia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz