poniedziałek, 27 lutego 2017

2. " Parabellum. Prędkość ucieczki" Remigiusz Mróz.

Długo przymierzałam się do "spotkania" z tym autorem.

Nie dlatego, że jego książki wydawały mi się nieciekawe, ale bałam się... rozczarowania książką
 i przereklamowania. Tyle razy ostatnio mi się to zdarzało, że obawiałam się ponownie tej samej sytuacji. Teraz po przeczytaniu pierwszego tomu mogę powiedzieć z czystym sumieniem,
 że wpadłam w sidła "Mroza ".

Wciągnęło mnie tak, że po odłożeniu pierwszego tomu natychmiast sięgnęłam po drugi.
I czytam, z zapartym tchem, co jeszcze przydarzy się bohaterom podczas drugiej wojny światowej? Czy uda im się przetrwać? Czy Bronek odnajdzie Anielę?

Akcja książki rozpoczyna się przed drugą wojną światową, a bohaterowie których stopniowo poznajemy, nawet nie przypuszczają z jakimi trudami będą musieli się zmierzyć.
 Jak bardzo zmieni się ich życie, jak ciężko będzie im przetrwać, jak trudno będzie się ukrywać?

Tematyka książki nie jest łatwa, opisy czasem przyprawiały mnie o przymknięcie oczu, gdy wyobraźnia zbyt mocno mi pracowała. To jednak realia drugiej wojny światowej, więc nie można tego tematu "polukrować", czy napisać łagodniej. Nie da się przedstawić tamtych czasów,
 tak by opisane zdarzenia nie zawierały opisów mocnych, czy czasami drastycznych,

Rozstrzelania, walka, aresztowania, przesłuchania, próby ucieczki, to wszystko znajdziemy w tej książce.  Bohaterowie to Bronek, który jest polskim sierżantem i w momencie wybuchu drugiej wojny światowej próbuje znaleźć sposób na walkę z wrogiem. Kolejnymi bohaterami są Stanisław i jego ukochana Maria, która jest Żydówką. Próbują uciec z Warszawy, z Polski coraz bardziej ogarniętą wojną. Czy im się uda? Czy Bronek odnajdzie ukochaną Anielę? Czy Staszek i Maria dotrą bezpiecznie poza granice Polski? Jacy są pozostali bohaterowie książki?
 Odpowiedzi warto poszukać czytając pierwszy tom serii "Parabellum".



Wydawca: Instytut Wydawniczy Erica

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz